Campus i Alpinus w upadłości

Porady, wskazówki, wymiana doświadczeń na temat sprzętu turystycznego

Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez creamcheese » 29 lis 2012, o 14:59

creamcheese
Ekspert bieszczadzki
 
Posty: 797
Dołączył(a): 27 mar 2012, o 16:18

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez skazaniec » 7 gru 2012, o 10:56

Wcale się nie dziwię patrząc na jakość obecnych produktów
Wędrowny Psychopata Gawędziarz
Avatar użytkownika
skazaniec
Zakapior bieszczadzki
 
Posty: 1534
Dołączył(a): 13 mar 2011, o 16:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez joanna89 » 7 mar 2013, o 13:55

Jakość do ceny - masakra. Ceny w Outletach też są zawyżone.
joanna89
Stonka bieszczadzka
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 mar 2013, o 13:42

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez Zygmunt Skibicki » 10 mar 2013, o 12:24

joanna89 napisał(a):Jakość do ceny - masakra.

Tak generalnie, czy może jednak nie na wszystkich produktach?
joanna89 napisał(a):Ceny w Outletach też są zawyżone.

Wszyscy żyjemy z wartości dodanej. Jak ktoś twierdzi, że on nie, to znaczy, że łże, albo nie wie... po prostu.
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez vm2301 » 10 mar 2013, o 15:49

Zygmunt Skibicki napisał(a):Wszyscy żyjemy z wartości dodanej. Jak ktoś twierdzi, że on nie, to znaczy, że łże, albo nie wie... po prostu.


Oczywiście, samodzielnie określając kwotę marży, która nasz wysiłek w dodanie tej wartości wycenia.

Jeden za dodanie tej samej wartości weźmie 5%, inny 50% ... może tak być? ;)

A jeśli tak, to czy w przypadku drugim na przykład jesteśmy uprawnieni do określenia ceny jako zawyżonej, jeśli faktycznie zawiera nadmierną marżę?

Inna sprawa, że czasem oceniamy poziom marży względem cen niemal dumpingowych, myśląc, że cena z tej, czy innej promocji określa poziom marży na uczciwym poziomie, dającym sprzedającemu odpowiedni zysk, a nie stratę, mniejszą niż w przypadku dalszego zalegania towaru w magazynie lub w ogóle braku możliwości sprzedaży.
vm2301
Wyrypiarz bieszczadzki
 
Posty: 459
Dołączył(a): 12 mar 2009, o 08:55

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez Zygmunt Skibicki » 11 mar 2013, o 16:15

Jeśli już mielibyśmy dyskutować o wartości dodanej, to najpierw warto odróżnić dwa zasadnicze pojęcia: marżę i narzut - http://handel.nf.pl/Artykul/11445/Marza ... zut-sklep/. Wartość dodana, to oczywiście narzut, ale wyrażony w pieniądzu, a nie w procentach, w dodatku pomniejszony o koszty sprzedaży detalicznej.
Obydwie te wielkości w każdym konkretnym przypadku sprzedawanego towaru są łatwe do policzenia, ale nigdy dla kupującego, ponieważ tylko dostawca i sprzedawca znają dane do obliczenia i zawsze wzajemnie się zobowiązują do zachowania tej tajemnicy.
Przecież absurdem by było, gdybyśmy kupując na przykład słoik dżemu w sklepie za powiedzmy 4 złote, wiedzieli, że dostawca otrzyma za niego tylko 3 złote, a producent ledwo 1,50 zł, albo i mniej. Podejrzewam że mało kto, mając taką świadomość, by ów dżem kupił...
Dla informacji: marża sklepowa wyniosła by wówczas 25%, narzut 33,3%, a wartość dodana grubo poniżej 1 zł, bo przecież sklep musi pokryć z tego także wszystkie swoje koszty...

Jak by na to nie patrzeć, istotny dla klienta detalicznego jest tylko ów stosunek jakości do ceny. I tu jest problem, bo każdy ma prawo inaczej oceniać jakość i inaczej być przywiązany do ilości pieniędzy, które za nią trzeba dać sprzedawcy. Dopiero wynik statystyczny: porównanie przekonania podpartego reklamami oraz różnymi "testami" i "opiniami" o jakości tego samego produktu różnych producentów oraz cen tych produktów daje wynik w postaci sprzedawalności. Jak sprzedawalność spada na pysk, to się szybko kończy plajtą, czego mamy wyraźny przykład.

Pozostaje jednak nadal nierozwiązana następująca kwestia: słusznie te produkty omijaliśmy wybierając towary konkurencji, która się lepiej reklamowała i płaciła mediom za "testy" i "mrówom" za wpisywanie peanów na cześć na poszczególnych forach, czy daliśmy się zrobić w jajo i nabyliśmy w końcu znacznie gorszy produkt, za niekoniecznie niższą cenę...?

Ja, dla przykładu kilka rzeczy Alpinusa i Campusa posiadam i daj Boże każdemu innemu taką jakość...
Co by nie było... wcale nie wszystko - moim rzecz jasna zdaniem! - tych firm jest lepsze niż konkurencji!
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez Zygmunt Skibicki » 11 mar 2013, o 16:37

Jeszcze w tej sprawie...
P.S.: Ilekroć się gdzieś spotykam z opinią, że produkty jakiejś firmy są fenomenalne, wręcz najlepsze na świecie, albo innej beznadziejne i drogie, zawsze w końcu gdzieś zza węgła wychyla się jakaś próbująca mnie oszwabić chytra gęba...
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez vm2301 » 11 mar 2013, o 21:37

Zygmunt Skibicki napisał(a):Jeśli już mielibyśmy dyskutować o wartości dodanej, to [...]


Mnie chodzi jedynie o to, że stwierdzenie o "zawyżonych cenach" może być uprawnione, a problem wartości dodanej, choćbyś go ujął w formie akademickiego nawet wykładu nie ma na ten fakt wpływu.

Chyba, że tą wypowiedzią chcesz udowodnić, że nie można mówić o zawyżonych cenach w sklepach? ... nie jestem pewien co chciałeś argumentować w swoim poście, bo ... się nieco pogubiłem ... albo nieco zmęczony jestem albo nazbyt rozmyłeś ... ;)
vm2301
Wyrypiarz bieszczadzki
 
Posty: 459
Dołączył(a): 12 mar 2009, o 08:55

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez Zygmunt Skibicki » 13 mar 2013, o 20:50

vm2301 napisał(a):stwierdzenie o "zawyżonych cenach" może być uprawnione

Oczywiście że może, choć to zawsze jednak odczucie całkowicie indywidualne. Zatem chyba nie "stwierdzenie", a odczucie...
vm2301 napisał(a):...problem wartości dodanej, /-/ nie ma na ten fakt wpływu.

Mam na ten temat dokładnie przeciwne zdanie, bo to właśnie wartości dodane i tak naprawdę tylko one windują ceny.
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Campus i Alpinus w upadłości

Postprzez vm2301 » 13 mar 2013, o 21:43

Zygmunt Skibicki napisał(a):
vm2301 napisał(a):stwierdzenie o "zawyżonych cenach" może być uprawnione

Oczywiście że może, choć to zawsze jednak odczucie całkowicie indywidualne. Zatem chyba nie "stwierdzenie", a odczucie...
vm2301 napisał(a):...problem wartości dodanej, /-/ nie ma na ten fakt wpływu.

Mam na ten temat dokładnie przeciwne zdanie, bo to właśnie wartości dodane i tak naprawdę tylko one windują ceny.


1. A czymże jest stwierdzenie?

http://sjp.pwn.pl/szukaj/stwierdzi%C4%87

stwierdzić — stwierdzać
1. «przekonać się o czymś, uznać coś za pewne»
2. «powiedzieć coś stanowczo i z przekonaniem»
stwierdzenie «wypowiedź stwierdzająca coś»

Czy coś pomieszałem? ;)

Czy gdy sam piszesz o zawyżonych cenach, to masz na to sądownie potwierdzony dowód z dołączoną opinią 10 biegłych by nie ograniczac sie do ... odczuć ;)

Zygmuncie, nie szukaj dziury w całym.

2. Co do wartości dodanej, to moja przygoda z teorią ekonomii jest historią, więc może trafiałem na nieco odmienne podejście do określonych terminów, ale nie w tym rzecz i to miałem na myśli pisząc słowa "nie ma znaczenia".
Nie chodzi o to, że wartość dodana nie ma wpływu na cenę, odpowiednią, czy zawyżoną, ale że nie ma wpływu na dyskusję o tym, czy mówienie o zawyżonej cenie jest uprawnione ;)

Nie ma znaczenia sposób określania narzutów, marzy, wysokości wartości dodanej - istnieje możliwość, że w tej samej rzeczywistości dwie rożne firmy zaoferują takie same produkty po rożnych jednak cenach. Wszak w rachunku tym uwzględnia się Jedna z nich może być zawyżona. I to nie będzie jakieś tam tylko i wyłącznie nieuprawnione subiektywne odczucie.
Bo skoro określony produkt średnio kosztuje X, a inny X + 50%, to chyba jest to zawyżona cena... bez względu na to w jakich wartościach wartość dodana jest wyrażana.

I tylko o to mi chodziło:)
vm2301
Wyrypiarz bieszczadzki
 
Posty: 459
Dołączył(a): 12 mar 2009, o 08:55

Następna strona

Powrót do Sprzęt turystyczny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Loading

O F I C J A L N E    F O R U M    D Y S K U S Y J N E    S E R W I S Ó W:
               

Forum bieszczadzkieforum.pl używa plików typu cookies do poprawnego działania strony, w celach statystycznych, reklamowych, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz by umożliwić logowanie zarejestrowanym użytkownikom. Korzystanie z forum bieszczadzkieforum.pl, bez zmian ustawień w używanej przez Państwa przeglądarce internetowej oznacza zgodę na wykorzystywanie technologii cookies i zapisywanie ich w pamięci Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.