Konwersja avi

Fotografia górska: techniki, sprzęt. Zdjęcia w niniejszym dziale zamieszczamy wyłącznie w celu wymiany doświadczeń, testów, itp.

Konwersja avi

Postprzez Piotr_S » 3 mar 2014, o 08:07

Witam,

Pytanie do doświadczonych, którzy wrzucają filmiki np. na Youtube.
Jestem w tym kompletnym laikiem i nigdy się nie zajmowałem tematem, siedzę już dwa dni klikam, czytam i i tak nic nie rozumiem :)

Filmiki z kamery (w tym konkretnym przypadku samochodowej) są zapisywane w avi i 5 minutowy plik ma 785 mb. Czym i do jakiego formatu to skonwetować żeby działało na kompie i np. żeby wrzucić do sieci? Mam Format Factory - banalny w obsłudze, niby dużo opcji. Konwertuję z avi do avi i lipa - odtwarzany plik nie da się oglądać bo zwalnia, leci klatka po klatce albo całkiem się zatrzymuje obraz a dźwięk leci normalnie. Ustawienia mam na najwyższą jakość. Dla mnie ten program ma plus że można od razu wyciąć kawałek czyli ustawić czas początkowy i końcowy. No ale nie chodzi.
Może jakiś inny równie prosty, działający program?
Piotr_S
Administrator

Re: Konwersja avi

Postprzez bogdan64 » 3 mar 2014, o 09:21

Można do mp4 -Program do konwertowania,, any video converter,, bardzo prosty program ,konwertuje do formatu jakiego chcesz i jest darmowy ,można poszukac go na ,,instalkach,,
bogdan64
Wyrypiarz bieszczadzki

Postprzez Piotr_S » 3 mar 2014, o 12:46

bogdan64 napisał(a):Można do mp4 -Program do konwertowania,, any video converter

Tak zrobiłem i jest duży postęp - dzięki.
Pliki po konwersji działają, można ciąć fragmenty - o to mi chodziło.
Zostaje problem z jakością. Tam jest tak dużo opcji i kodeków, że nie wiem na co ustawić, żeby było optymalnie.
Wybieram z tej listy formatów: dostosowane mp4 Movie, video codek: xvid i bitrate ustawiam na 8000 (mniej też próbowałem).
No i widocznie coś źle ustawiam, bo jakość jest bardzo słaba - źródłowo nagrane w full hd.
Do avi próbowałem - jakość jeszcze gorsza.
Może trzeba jakoś inaczej?
Piotr_S
Administrator