Pamiątka z Chatki Puchatka

Opisy i fotorelacje z pobytu w Bieszczadach

Re: Pamiątka z Chatki Puchatka

Postprzez Piotr_S » 23 lip 2011, o 21:37

Zygmunt Skibicki napisał(a):Władysławowi Krygowskiemu to ja bym jednak nierzetelności, czy choćby "skrótów" dla ułatwienia sobie pracy nie zarzucał. A jeśli przepisał, to chyba jednak ze swojego poprzedniego wydania...

No a o co ja napisałem:
Piotr_S napisał(a):być może autor przepisał info o schronie z wydań poprzednich - w każdym razie nie można tego wykluczyć (pierwsze było chyba w 1961).

Jasne, że ze swoich, przecież nie posądzam Krygowskiego o przepisywanie innych, choć i tak wówczas nie bardzo by było co przepisywać w tym temacie. Pierwsze było w 1961, potem chyba 1963 i 65, czwarte, które posiadam to 1967 rok. Więc nie wiemy czy był tam w 1966 czy wcześniej, stąd napisałem iż nie sposób zamknąć to w wiarygodne ramy czasowe.
Zygmunt Skibicki napisał(a):i chyba jednak wcale nie było tak:

Kuba Terakowski cytując Lutka w n.p.m. napisał(a):Określenia tego pierwszy raz użył słynny polski żeglarz Leonid Teliga"
A tylko to kwestionowałem...

Raczej na pewno nie było tak. To najwidoczniej jedna z wersji, być może przyjemna dla Lutka, stąd przedstawiona w ten sposób. Zatem kwestia wygląda na rozstrzygniętą.
Avatar użytkownika
Piotr_S
Administrator
 
Posty: 1365
Dołączył(a): 2 mar 2009, o 18:33

Re: Pamiątka z Chatki Puchatka

Postprzez Zygmunt Skibicki » 25 lip 2011, o 08:02

Piotr_S napisał(a):...kwestia wygląda na rozstrzygniętą.

Też tak uważam.
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Pamiątka z Chatki Puchatka

Postprzez Zygmunt Skibicki » 26 lip 2011, o 16:35

Upsss, chyba coś znalazłem.
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Re: Pamiątka z Chatki Puchatka

Postprzez Zygmunt Skibicki » 17 sie 2011, o 12:10

Niestety, syn mojego starego Krygowskiego gdzieś posiał...
Zakupiłem więc na "alle-drogo" - się za bardzo nie wykosztowałem - kolejne wydanie tego przewodnika z roku 1976-go i przewertowałem dość dokładnie.
Otóż Władysław Krygowski ani razu w swym przewodniku nie wymienia nazwy "Chatka Puchatka". Ilekroć cokolwiek pisze o tym obiekcie używa nazwy:
Schronisko PTTK na Połoninie Wetlińskiej
A ja za nim...!
Avatar użytkownika
Zygmunt Skibicki
Snufkin errantes v. insanabilis
 
Posty: 778
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 10:23

Poprzednia strona

Powrót do Relacje z Waszych pobytów i wypraw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 0 gości


Loading

O F I C J A L N E    F O R U M    D Y S K U S Y J N E    S E R W I S Ó W:
               

Forum bieszczadzkieforum.pl używa plików typu cookies do poprawnego działania strony, w celach statystycznych, reklamowych, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz by umożliwić logowanie zarejestrowanym użytkownikom. Korzystanie z forum bieszczadzkieforum.pl, bez zmian ustawień w używanej przez Państwa przeglądarce internetowej oznacza zgodę na wykorzystywanie technologii cookies i zapisywanie ich w pamięci Państwa urządzenia zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

cron