Kilka pomysłów na pyszne i zdowie śniadania

0
198

Nasze ulubione śniadania to zdecydowanie te na słodko. Podzielę się kilkoma naszymi ulubionymi przepisami. Może zainspiruję kogoś do zmiany słodkich płatków na coś z poniższych propozycji?

Musli! To jest zdecydowanie nasz #numberone.

– jogurt naturalny
– musli (my jemy One Day More)
– banan
– masło orzechowe
– truskawki (opcjonalnie, np teraz jest na nie sezon)

Co tu dużo pisać, proporcje można na oko, można z wagą. Dla mnie idealne to 180g jogurtu, 40g płatków, 80g banana (resztę dostaje mała), 15g masła i teraz dodaję ze 3 truskawki. Oliwce daję z 3 łyżki jogurtu, a płatków tak żeby się wygodnie jadło, około 3 łyżek stołwych 🙂 masła daje małą łyżeczkę. Dzięki temu daniu Oliwka nauczyła się jeść łyżeczką samodzielnie, bo jogurt się do niej klei.

Omlet

Gdy moje dziecko od przebudzenia nie woła od razu „am am” i mam kilka minut więcej na zrobienie śniadania to chętnie go jemy. Przepis z Instagrama od super dziewczyny @alitness na zawsze zadomowił się w naszym menu.

– 15g mąki kokosowej
– 15g mąki owsianej (może być ryżowa, pszenna)
– 30ml mleka obojętnie jakiego (nawet roślinnego)
– 2 jajka
– banan
– opcjonalnie maliny lub borówki w całości

Blenduje wszystko i opcjonalnie dodaję te maliny lub borówki, następnie smażę na oleju kokosowym. Polecam pierwsza stronę robić to pod przykryciem na małej mocy płyty (lub małym ogniu). Dla małej robie z połowy porcji na jedno posiedzenie. Omlety można jeść z różnymi dodatkami, u nas to polewa z masła orzechowego, jogurt maliny, truskawki, ekspandowany orkisz, arbuz, banan – oczywiście nie wszystko na raz. 😅 Jak Oliwka była mała do zamiast jednego dużego omleta robiłam kilka małych placków, łatwiej było jej jeść. Teraz bez problemu radzi sobie widelcem.

Pieczona owsianka

To przepis również inspirowany @alitness. ❤ Jednak zmodyfikowany na nasze potrzeby. Robię ją wieczorem i jemy rano. Można chwilę podgrzać w mikrofali.

– szklanka płatków owsianych (czasem daje zwykle, czasem z dodatkami z One Day More)
– pół szklanki mleka (obojętnie jakiego, może być roślinne)
– pół szklanki jogurtu naturalnego
– jedno jajko

To składniki na podstawę, ja robię różne wersje:

pokrojony w kostkę banan
kakao gorzkie

maliny mrożone
różdżka smaku malinowa (helpa)

starte jabłko
cynamon

Wszystkie składniki mieszam łyżką, rozlewam do żaroodpornych małych naczynek i piekę 35 minut w 180°C.
Po upieczeniu można dodać omletowe dodatki.

Jogurt z chia

To jest raczej nasz podwieczorek, ale nada się również na śniadaniową opcję.

– jogurt naturalny
– chia
– banan
– ulubione owoce (u mnie truskawki)

Do małego kubeczka jogurtu dodaję łyżkę nasion chia, mieszam i zostawiam na noc w lodówce. Rano dodaje pół pogniecionego banana, polewam zblendowanymi truskawkami i gotowe! Oczywiście wszystko to przełożone do szklanki aby apetycznie wyglądało.

Placki owsiane

– 30g mąki owsianej
– 30ml mleka (obojętnie jakiego)
– 1 jajko
– 1 banan
– garść szpinaku
– łyżeczka masła orzechowego

Wszystko blenduje i smażę na oleju kokosowym. Piękny przykład przemycenia warzywa to słodkich placuszków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here