Szybkie diety powinny być tym, czego osoba, która faktycznie ma zamiar zacząć się odchudzać, lub zmienić swoje nawyki żywieniowej, czego będziemy unikać. Diety takie bowiem nie pomogą nam z pewnością przyzwyczaić się na stałe do zdrowych nawyków żywieniowych. Jeśli mamy zamiar zacząć zmieniać coś w naszym jadłospisie, należałoby zastanowić się poważnie nad znalezieniem dobrego dietetyka. Dietetyk będzie najpewniejszą z osób, które mogą nam w tym zakresie poradzić. Osoby, które znamy, nasi przyjaciele, znajomi, mogą mieć pewne doświadczenie w tej dziedzinie. Nie powinniśmy się więc zbyt mocno sugerować opiniami na przykład naszych koleżanek, które twierdzą, że ta czy inna dieta to po prostu dieta cud, bo jej pomogła stracić na wasze i lepiej się po niej czuje.

Osoba ta będzie w ten sposób mówić, gdyż dla niej samej dana dieta faktycznie mogła okazać się świetną. Jednak każda dieta powinna być specjalnie ułożona dla konkretnej osoby, jeśli ma działać skutecznie. Zacznijmy od rzeczy najprostszej. W diecie, którą poleca nam kolega czy koleżanka może znajdować się powiedzmy danie z szparagami. Co więc jeśli my tego warzywa nie lubimy? Mamy męczyć się i jeść owe szparagi nawet jeśli nie cierpimy ich smaku? Otóż nie. Zdecydowanie powinniśmy odrzucić z naszego menu te potrawy, których nie lubimy. W przeciwnym razie będziemy się męczyć z daną dietą aż do skutku. Gdy natomiast już uda nam się stracić na wadze, możemy wrócić do poprzednich nawyków żywieniowych uznając że dieta zrobiła już swoje.

Nic bardziej mylnego. W ten sposób łatwo wrócić do swoich poprzednich nawyków, a wtedy cała nasza praca pójdzie na marne. Lepiej zamiast diety cud znaleźć wspomnianego już dietetyka i ułożyć wraz z nim dietę taką, która po pierwsze będzie zaspokajać wszelkie potrzeby naszego organizmu, a po drugie i nie mniej ważne, będzie nam smakować, nie powinniśmy więc wówczas mieć ochoty na powrót do poprzednich nawyków. Ustalenie diety dla nas samych musi się bowiem wiązać ze zwróceniem uwagi na to, jak wiele różnych składników oraz ile kalorii powinniśmy przyswoić, by nie czuć się zmęczonym i potrafić działać „na pełnych obrotach” cały dzień. Nie można bowiem polecić diety, którą stosuje kobieta pracująca za biurkiem, mężczyźnie który pracuje fizycznie na przykład na budowie.

Obie te osoby potrzebują innych składników i w innych ilościach. Zamiast więc decydować się na szybką dietę, o której przeczytaliśmy w gazecie bądź usłyszeliśmy od kogoś lub w telewizji, zastanówmy się nad tym czy w ogóle warto. Moim zdaniem lepiej jest zasięgnąć porady fachowej i czuć się dobrze z dietą, którą stosujemy. Posiłki będą wtedy dla nas wciąż czymś przyjemnym, a nie tylko przymusowym zapełnianiem żołądka tym, czego nie lubimy. Dobre diety cechować się muszą tym, że wpływają dobrze na nasze samopoczucie, oraz na zdrowie naszego organizmu.

Organizm funkcjonuje zdecydowanie lepiej gdy w naszym pożywieniu znajduje się jak najwięcej witamin i jak najwięcej niezbędnych składników, niż gdy na obiad, kolację i śniadanie jemy wciąż Fast foody itp. Liczy się tutaj jednak nie tylko zadowolenie naszego organizmu, ale i naszych kubków smakowych. Jak można być w końcu szczęśliwym i pełnym energii, gdy każdy posiłek to nieprzyjemne doznanie, do którego wolelibyśmy nie wracać. Starajmy się więc, by nasza dieta charakteryzowała się po pierwsze pożywnością, po drugie zaspokajała zapotrzebowania naszego organizmu, a po trzecie smakowała nam jak najbardziej, tak byśmy nigdy nie chcieli z niej zrezygnować.